Przyjmuje się, że implanty są jednym z najbezpieczniejszych dla zdrowia, a zarazem najbardziej skutecznym sposobem na efektowne pozbycie się kompleksów związanych z występującymi brakami w uzębieniu. Zdarza się jednak w praktyce, że do gabinetów stomatologicznych zgłaszają się pacjenci, którzy cierpią na powikłania po zabiegu wszczepienia implantów. Jakie powikłania wystąpić mogą więc w rzeczywistości?

Każdy implant, nawet w tej najnowocześniejszej postaci, będzie jednak ciałem obcym dla organizmu ludzkiego. Dlatego też mogą pojawić się przypadki jednostkowe, w których mechanizmy obronne człowieka będą tak silne, że nawet po kilku tygodniach od wszczepienia implantu, najzwyczajniej w świecie go odrzucą.

Po wszczepieniu implantów towarzyszyć mogą jednak miejscowe powikłania – te związane będą raczej z uczuciem dyskomfortu czy delikatnymi zmianami w wyglądzie dziąsła – jego zasinieniu czy opuchliźnie. Powikłania dotyczyć mogą również uczucia bólu czy nadwrażliwości – to wszystko związane będzie z ustępowaniem znieczulenia i jest sytuacją występującą często i nie niosącą za sobą żadnych większych konsekwencji dla zdrowia pacjenta.

Jak po każdym zabiegu jednak, ingerującym w tkanki wewnętrzne człowieka, z pewnością niepokojące będzie pojawienie się po wszczepieniu implantu silnej gorączki, bóle gardła czy zębów sąsiadujących z implantem, powiększone węzły chłonne, sączenie krwi czy ropy, jak i trudności w spożywaniu pokarmów – zarówno stałych, jak i płynnych. W takich sytuacjach obowiązkowo należy się zgłosić do swojego lekarza dentysty.